Ahad, 24 April 2011

pusaka Rasulullah S.A.W

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Sesungguhnya seseorang mukmin itu dapat mencapai darjat orang yang berpuasa yang mendirikan sembahyang ditengah malam disebabkan akhlaknya yang mulia.” Riwayat Abu Daud

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Adakah kamu mahu aku memberitahu kamu tentang suatu perkara yang aku takuti ke atas kamu daripada dajal? Mereka menjawab: Sudah tentu wahai Rasulullah! Bagindapun berkata:" Syirik khafi iaitu seorang lelaki bangun bersembahyang lalu dia memperelokkan sembahyangnya kerana ada orang yang memerhatikannya.

Seindah-indah mimpi sedarlah bahawa ianya hanyalah satu fantasi…Dan sepahit-pahit kehidupan, ianya tetap sebuah realiti. .Namun, manusia sering memilih keindahan tanpa menyedari bahawa di sebalik kepahitan itulah tersembunyi sebuah kemanisan. Belajarlah mencari kemanisan dari kepahitan kerana di situ terletaknya erti sebuah kehidupan.

Apabila manusia memuliakanmu kerana harta atau kuasa, maka janganlah engkau berbangga kerana kemuliaan tadi akan hilang apabila hilang kedua2nya.akan tetapi hendaklah engkau berbangga sekiranya manusia memuliakanmu kerana agama dan tingkah-lakumu yang baik (Saidina Ali K.W.H)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More