Jumaat, 1 April 2011

Dosa seorang hamba


Setiap manusia tidak lari dari melakukan dosa sama ada yang sengaja di lakukan tatkala nafsu menguasi minda dan jiwa atau lebih lagi yang tidak disengajakan kerana sifat lalai dan lupa.

Allah menciptakan manusia dan jin bukan untuk melahirkan hambaNya yang sifar dosa tetapi tujuan daripada penciptaan ini adalah untuk mengabdikan diri sepenuhnya kepada Dia Yang Maha Mencipta.

Wahai hambaKu yang melampaui batas,janganlah kamu berputus asa dengan rahmat Allah.Sesungguhnya Allah mengampuni dosa semuanya.Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang ~al-Zumar :53

Oleh itu sahabatku,teruslah mengharap kasih sayangNya.Basahkan bibir dengan mengucap istighfar dan kembalilah kepadaNYa dengan taubat yang sebenar-benarnya..pintalah keampunan kerana rahmatNya sangat luas mengatasi dosa semua manusia di dunia.

Dan bersegeralah kamu dengan keampunan daripada Tuhanmu dan syurga yang terbentang seluas langit dan bumi,disediakan bagi orang bertaqwa ~Ali Imran : 133

Siapa yang kenal Allah maka hatinya pasti lunak dan lembut, dan siapa yang jahil terhadapNYA, maka keras hatinya. Semakin buta dan bodoh seseorang itu terhadap ALLAH, maka semakin berani dia melanggar batasanNYA. Semakin seseorang berfikir tentang ALLAH semakin dia sedar kebesaran ALLAH, keluasan nikmat serta kekuasaanNYA...sebagai tanda kasih dan cinta pada ALLAH, apalah sangat mengorbankan masa tidur dimalam hari untuk memperhambakan diri padaNYA.

sumber:facebook tok lela

0 ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More