Jumaat, 15 April 2011

Akhirnya TV3 dan Utusan Malaysia Guna Raja Petra,


"Hanya tinggal beberapa jam lagi penentu undi dan rakyat Sarawak bakal membuat keputusan. Awal awal lagi BN Sarawak macam cacing kepansan. Dari sumber BN Sarawak dan pehak perisik BN Sarawak menghadapi laluan sukar untuk 2/3 majoriti.

Malah dari perisik BN sendiri BN Sarawak akan berlaku TSUNAMI POLITIK. BN Sarawak bakal tumbang. Peluru terakhir ialah menggunakan Raja Petra untuk menjatuhkan dan melemahkan semangat juang PKR.

Raja Pertra dengan jelas dan terang menyerang dan menuduh Datuk Sri Anwar Ibrahim sebagai dalang yang berlaku keatas dirinya. Tak perlu ulas apa yang diperkataka oleh Raja Perta, rakyat sudak dengar apa yang disiarka oleh TV3 selama dua malam berturut turut dalam buliten utama dan akhbar arus perdana terutama utusan Malaysia.

Sejauh mana pengaruh dan kesan kepada rakyat Sarawak sukar diramalkan. Hanya satu sahaja yang terpapar dengan jelas BN Sarawak dan PM Najib Razak dan kerjasama Taib Mahmod "GUNA RAJA PETRA " UNTUK MELEMAHKAN PENGARUH PKR DAN ANWAR DI SARAWAK.

Srategik menggunakan Raja Petra telah dirancang oleh BN Sarawak khasnya Taib Mahmod dan Najib Razak sebaik sahaja sebaik sahaja DUN Sarawak dibubarkan. Stategik tersebut digunakan sebaik sahaja laporan dan risikan pilihanraya menunjukkan pengundi dan cenderong penundi beralih arah.

Kedua, risikan dari BN sendiri pengundi pendalaman akan beralih arah. Hanya satu cara sahaja untuk kekal berkuasa BN Sarawak menggunakan wang dan menyediakan wang atau beri wang dengan menggunaka pehak ketiga.

BN Sarawak memerlukan 20 kerusi untuk berkuasa secara "slim majoriti". Kerusi kerusi atau DUN tersebut berada dipendalam atau luar bandar yang sukar pihak pakatan rakyat menguasai dan ,mengawasi secara dekat.

Keputusan menyediakan wang sebagai hadiah kepada pengundi luar bandar dan pendalaman menjadi satu agenda utama. Jika tidak BN Sarawak tumpas kepada PKR. DAP. PAS. SNAP.

Terserah kepada pengundi Sarawak menerima dan meneriam wang dari BN Sarawak. Undi belum tahu lagi. Namun telah satu amalan dan modas operandi BN wang dan rasuah adalah makanan dan amalam biasa."

sumber:http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=4857

0 ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More