Selasa, 29 Mac 2011

ALLAH SURUH TUTUP AURAT! BUAT TAK???




بسم الله الرحمن الرحيم
Kepada semua umat islam pasti sudah tahu batas2 aurat kita kan?? so tak payah la CP nak terangkan lagi satu persatu. kenapa kita tutup aurat??well..sebabnya itu semua adalah perintah Allah kan?? tapi kenapa masih ade lagi umat islam yang ingkar perintah Allah nie? waallahualam..

kita dengar cakap mak kite kan??
dengar cakap ayah!
kita dengar cakap cikgu kat sekolah!
ikot peraturan jalan raya sebab takot kene saman dengan polis.
tak berani melanggar peraturan negara sebab nanti masuk jail.

Tapi!!!! kenapa susah sangat nak ikot peraturan yang ALLAH SWT dah tetapkan???penah fikir tak?siapa yang lagi berkuasa dari semua2 nie??siapa yang memberi keizinan kepada kita hidup dimuka bumi nie??hmm..
Paling senang dan paling ramai yang ingkar adalah suruhan ALLAH SWT terhadap perlunya seorang umat islam tu menutup aurat. Lagi best ade setengah orang yang bila ditanya kenapa tak bertudung atau tidak menutup aurat jawapannya

'tak sampai seru lagi la'

waahh macamne kalo maut sampai dulu sebelum seru???fikir2 kan lah..balasan kepada yang mendedahkan aurat telah diberitahu. jika hati kental menerima nya silakan lah! waallahualam..

satu lagi perkara yang selalu didengari..

'ishk walaupon aku tak bertudung perangai aku xde la seburuk die..bertudung je lebih..perangai teruk!'

Baik sangat kah kita kalo ingkar suruhan ALLAH?? suruhan ALLAH tu pon kita xdapat ikot macamne lah agaknya hidup kita kan??

Dan untuk kaum adam pula..jika anda sudah berkahwin dan mempunyai anak..didiklah anak2 anda kearah kebaikan.jagalah aurat mereka..kerana dari pandangan CP walau seorang lelaki itu mempunyai pangkat yang tinggi, dihormati oleh semua orang, kaya dan seba serbi boleh tapi masih gagal jika tidak dapat mendidik anak dan isteri untuk menutup aurat!

Tahukah kamu bahawa seorang suami dan bapa akan dipersoalkan tentang ini di akhirat kelak..kerana gagal mendidik anak dan isteri untuk menutup aurat!

Si anak pula tak kasihan ke pada mak & ayah??lagi2 yang telah meninggal dunia..mereka bakal dipersoalkan! sedih rasenya.

Tapi kalo da menutup aurat tu.perangai tolong lah jaga! kita sebagai seorang muslimah mempunyai tanggungjawab untuk menjaga nama baik agama kita! tak payah lah buat perkara yang menjatuhkan image seorang muslimah. CP rase malu kalo keluar ke shopping mall nampak pasangan kapel yang berpeluk2an..kamu menutup aurat tapi kamu berpeluk2an dengan lelaki yang bukan muhrim! buruk betol rupenya..please don't do this at anywhere ok! ;p behave ur self!

dan ade juga lelaki yang suka tengok isteri atau aweknya yang free hair, yang sexy, bangga sikit nak tunjuk kat orang kan!!!! perghh memang cantek beb! mantopz sungguh la..balasan di akhirat nanti pon xkurang hebatnya..mantopz lagi lazat!

Nak tanya yang perempuan nak ke lelaki macamni dibuat suami??OMG..jap g dia nampak yang lagi sexy dan mantopz..die hye2 bye2 kat kita! time tu rasekan lah!

Yang lelaki pulak nak ke perempuan yang sexy maxi tu?? ntahlah...tapi selalu dengar deorang ckp 'orang macamni setkat buat skandal boley la..nak wat bini carik yang solehah sikit la beb!' ;p

hahaha macam2 ragam..psstt org lelaki nie kalo da mengumpat lagi dasat dari pompuan taw!!ha yang nie fakta bukan auta yer.

semoga kita dapat membezakan mana perkara yang baik dan mana perkara yang buruk..sila renung2kan dan selamat beramal!

SEMOGA PENAMPILAN KITA SELARAS DENGAN KEPERIBADIAN KITA!


0 ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More